ماهان سئو ماهان سئو .

ماهان سئو

4 بهترين آژانس سئو فني

 مهم نيست محتواي وب سايت شما چقدر عالي باشد ، كار سخت شما بدون SEO فني به جايي نمي رسد.

بهينه سازي فني موتورهاي جستجو به وب سايت شما ساختار درستي مي دهد ، خزيدن و فهرست بندي محتواي شما را براي ربات هاي جستجو بسيار آسان مي كند و به گوگل كمك مي كند تا بفهمد هر صفحه در مورد چيست. ساختار URL ، فايل هاي robots.txt ، تغيير مسيرها ، برچسب هاي متعارف ، فايل هاي htaccess و سرعت بارگذاري بسيار مهم هستند.

آيا تا به حال در مورد آن نشنيده ايد؟

مشكلي نيست ، زيرا آژانس هاي متعددي وجود دارند كه در زمينه هاي فني SEO تخصص دارند و مي توانند در اين زمينه از شما پشتيباني كنند.

من اين مقاله را نوشتم زيرا مي خواهم به شما كمك كنم.

تيم من در نيل پاتل ديجيتال بهترين آژانس هاي SEO را براي شما پيدا كرده است و آنها را بر اساس چهار معيار زير رتبه بندي كرده است:

  • رتبه بندي مشتريان
  • جوايز ، مجموعه مشتريان و پروژه هايي در زمينه SEO فني
  • رهبري نظرات: انتشار مطالب و مقالات مفيد در زمينه SEO
  • آگاهي و شهرت در صنعت SEO

بر اساس اين معيارها ، ما بهترين آژانس هاي بهينه سازي فني موتورهاي جستجو را پيدا كرده ايم كه مي توانيد به آنها اعتماد كنيد.

4 مورد از بهترين آژانس هاي فني SEO

  1. نيل پاتل ديجيتال - بهترين نمايندگي براي ساختار فني محتواي شما
  2. Webris - بهترين نمايندگي براي انجام بررسي فني SEO
  3. Salt.agency - بهترين نمايندگي براي مشاغل بزرگ و SEO فني
  4. اورينتي - بهترين نمايندگي براي شركت هاي تجارت الكترونيك

بياييد ديگر وقت خود را از دست ندهيم و بلافاصله خود را در موضوع غوطه ور كنيم. در اينجا توصيه هاي ما آمده است:

شماره 1: نيل پاتل ديجيتال - بهترين نمايندگي براي ساختاربندي فني محتواي شما

همه ضرب المثل قديمي را مي دانند: محتوا پادشاه است . يك چيز درست در مورد آن وجود دارد ، اما شما بايد محتواي خود را به درستي ساختار دهيد تا بتوان آن را پيدا كرد.

نيل پاتل ديجيتال است برتر آژانس جستجوگرها براي ساختار محتوا.

البته مي توانم از اين ادعا حمايت كنم. با توجه به تجربه چندين ساله ما در زمينه بهينه سازي موتورهاي جستجو ، مي دانيم كه بازاريابي محتوا به ساختار مناسب بستگي دارد تا بتواند كار كند و در درازمدت به موفقيت برسد.

مهمترين چيز يك استراتژي جامع SEO است .

و شواهد كجاست؟

شواهد در نتايج بسيار واضح است:

وبلاگ من بيش از 3 ميليون بازديد جديد در هر ماه دارد و البته من بخش زيادي از اين را مديون محتواي خوبم هستم ، اما وبلاگ من بدون ساختار و SEO فني چندان موفق نخواهد بود.

مي توانيد از دانش فني و تجربه SEO در تيم من به نفع خود استفاده كنيد .

من برنامه اي براي ساختاردهي به محتواي مشتريان خود ( C o ntent Cluster ) تهيه كرده ام كه تمام جنبه هاي فني SEO را در نظر گرفته و پوشش مي دهد.

شماره 2: Webris - بهترين نمايندگي براي انجام بررسي فني SEO

البته ، براي اينكه بتوانيد پيشرفت كنيد ، ابتدا بايد وضعيت فعلي را بدانيد و بنابراين بايد يك بررسي وب سايت انجام دهيد. SEO فني نيز از اين قاعده مستثني نيست.

شما بايد ساختار وب سايت خود را بشناسيد و خطاها را بررسي كنيد تا بتوانيد بهينه سازي هايي را انجام دهيد كه به ربات جستجو اجازه مي دهد صفحات شما را بهتر خزيده و فهرست بندي كند.

Webris نمايندگي كاملي براي بررسي فني SEO است .

اگر عبارت "بررسي فني SEO" را در Google وارد كنيد ، دير يا زود با اين مقاله روبرو مي شويد :

اين واقعيت كه اين آژانس براي اين عبارت جستجو رتبه هاي خوبي كسب مي كند به ما نشان مي دهد كه آنها مهارت خود را مي شناسند. به هر حال ، تصادفي نيست كه شما در بالاي نتايج جستجو قرار بگيريد.

Webris اطلاعات زيادي در مورد SEO فني دارد و اگر مي خواهيد يك بررسي دقيق وب سايت انجام دهيد ، شريك مناسب است. 

اين آژانس توسط رايان استوارت تأسيس شد و متخصص در SEO فني و UX متمركز بر تبديل است. او داراي يك تيم با استعداد متشكل از مشاوران آموزش ديده و با تجربه SEO است.

Webris با مارك هاي معروف متعددي مانند Shopify و Accenture كار مي كند.

شماره 3: Salt.agency - بهترين نمايندگي براي مشاغل بزرگ و SEO فني

Salt.agency به دليل "برتري فني" خود و به دلايلي مفتخر است ، زيرا اين آژانس واقعاً مي داند چگونه SEO فني را انجام دهد.

شركتهاي بزرگ اغلب الزامات بسيار ويژه اي دارند و به همين دليل در اين موارد شما به يك آژانس نياز داريد كه بتواند با مشكلات فني پيچيده برخورد كند ، به همين دليل است كه من نمايندگي Salt.agency را به شركتها و شركتهاي بزرگ توصيه مي كنم.

اين شركت داراي دفتر در بوستون ، ليدز و لندن است. مشتريان او شامل نامهاي مشهوري مانند Cloudflare ، Hartley Botanic ، Brex ، Travel Supermarket و بسياري ديگر است.

شماره 4: اورينتي - بهترين نمايندگي براي شركت هاي تجارت الكترونيك

Orainti همچنين در زمينه SEO فني و استراتژيك براي شركتهاي تجاري در صنايع با سطح رقابت بالا تخصص داشته است.

هنگام پياده سازي همه استراتژي ها مانند بازاريابي ديجيتال و بهينه سازي موتورهاي جستجو ، جنبه هاي فني هميشه در نظر گرفته مي شود ، كه جايگاه آنها را در اين ليست توجيه مي كند. 

اين آژانس با بسياري از شركت هاي تجارت الكترونيك مشهور و فعال در سطح بين المللي همكاري مي كند كه البته فروشگاه هاي چند زبانه آنلاين را اداره مي كنند و مجبورند همه محتواي و صفحات محصول خود را براي گروه هاي هدف محلي بدون تكرار محتوا بهينه كنند.

اين دقيقاً همان چيزي است كه اورينتي از آن اطلاع دارد.

اورينتي توسط Aleyda Solis تاسيس شد . او يك متخصص ، گوينده و نويسنده با تجربه SEO است كه به دليل تخصص فني خود در زمينه SEO از سازمان هايي مانند Forbes و European Search Awards جوايز و جوايز متعددي دريافت كرده است.

اورينتي داراي مجموعه اي چشمگير است كه شامل مشترياني مانند Zillow ، Under Armour ، Sage و Eventbrite است.

5 ويژگي كه مي توانيد از طريق آنها يك آژانس حرفه اي براي SEO فني تشخيص دهيد

تفاوت بين يك آژانس سئو خوب و يك آژانس عالي در چيست؟ هنگام جستجوي شريك فني SEO بايد به چه نكاتي توجه كنيد؟

در اينجا پنج مورد وجود دارد كه توسط آنها مي توانيد يك نمايندگي حرفه اي را تشخيص دهيد:

1. پياده سازي شامل همه عناصر فني SEO است و آنها را در نظر مي گيرد

SEO تكنيكي به وب سايت شما ساختار محكمي مي بخشد و موتورهاي جستجو را قادر مي سازد به راحتي مطالب شما را جستجو و ثبت كنند كه در نهايت منجر به ترافيك بيشتر مي شود.

همچنين مبنايي براي زمان بارگذاري سريع است.

با اين حال ، SEO فني به تنهايي تضميني نيست كه بقيه استراتژي SEO شما بي عيب و نقص كار كند.

آژانس هاي حرفه اي داراي فرايند پياده سازي پروژه هستند كه تمام عناصر فني SEO و ساير زمينه ها مانند بازاريابي محتوا را در نظر مي گيرد و موارد مهمي مانند بررسي دستي وب سايت را شامل مي شود.

اگر سئوي خود را تحت كنترل داريد ، ممكن است بررسي سئو كافي باشد ، اما اكثر شركت ها از تخصص يك متخصص سئو كه تمام جنبه هاي استراتژي سئو شما را درك مي كند ، سود مي برند. اين تنها راه افزايش ترافيك بيشتر است.

2. رهبري نظر

براي به دست آوردن نتايج خوب و آزمايش روندهاي جديد ، به تجربه زيادي نياز است ، بنابراين بايد به دنبال نمايندگي باشيد كه تجربه خود را با ديگران به اشتراك بگذارد.

رهبران نظر در زمينه SEO تكنيكي شانس موفقيت شما را افزايش مي دهند ، زيرا آژانس هايي كه تخصص خود را با ديگران به اشتراك مي گذارند و سئو فني ديگر را به آژانس ها آموزش مي دهند ، با اين موضوع آشنا هستند و تضمين مي شود كه پروژه هاي شما را با موفقيت اجرا كنند.

انتشار مطالعات يا مقاله ها در مورد روندهاي فعلي سئو نشانه خوبي است.

3. مجموعه اي چشمگير از مشتريان

با مشاهده مجموعه مشتريان خود مي توانيد تصور خوبي از آژانس دريافت كنيد.

اما مهمتر از همه ، به ظرافت ها توجه كنيد.

كار با مارك هاي بزرگ و مشهور عالي است ، اما اين بدان معنا نيست كه آژانس با صنعت شما يا موقعيت ويژه شما آشنا است. بنابراين مطمئن شويد كه آژانس قبلاً با شركت هاي مشابه يا مشتريان از همان صنعت كار كرده است.

4- نتايج اثبات شده قابل درك است

نكته مهم در مورد SEO فني اين است كه درك و مرور نتايج آسان است. مشكلات فني منجر به ترافيك كمتر مي شود و رفع اين مشكلات باعث افزايش ترافيك مي شود. در واقع بسيار ساده است.

يك آژانس حرفه اي بايد مطالعات موردي و نمونه هاي مشتري با نتايج واضح داشته باشد. هرچه مشكلات فني حل شده پيچيده تر باشد ، احتمال اينكه آنها نيز بتوانند در موقعيت شما به شما كمك كنند بيشتر است.

گاهي اوقات مي توانيد مطالعات موردي را در وب سايت پيدا كنيد ، اما هر آژانس آنقدر مشتاق نيست كه بزرگترين موفقيت هاي خود را با مردم به اشتراك بگذارد. با اين حال ، اگر به طور جدي به همكاري فكر مي كنيد ، مي توانيد از آنها نمونه هايي بخواهيد.

5. يك تيم متنوع

يك فرد به تنهايي نمي تواند از همه زمينه هاي SEO فني آگاه باشد. وب سايت هاي بزرگ و گسترده به ويژه به تيمي نياز دارند كه با بسياري از زمينه هاي تخصصي مختلف آشنا باشد.

بهتر است نگاهي به نمايه LinkedIn آژانس بيندازيد و سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است درباره كاركنان آنها اطلاعات كسب كنيد.

نحوه كار با يك آژانس SEO فني به نظر مي رسد

اگر مانند بسياري از شركت ها هستيد ، خيلي دير متوجه مي شويد كه بهينه سازي فني موتورهاي جستجو چقدر مهم است و نمي دانيد از كار با يك آژانس حرفه اي چه انتظاري مي توانيد داشته باشيد.

براي موارد زير آماده باشيد:

1. مشاوره اوليه

اولين تماس با يك آژانس حرفه اي معمولاً به شكل مشاوره است تا نمايندگي بتواند ديدگاه بهتري از وضعيت فعلي و نيازهاي شما داشته باشد.

اين تنها راهي است كه آژانس مي تواند خواسته ها و اهداف شما را درك كند.

آژانس هايي كه مي خواهند بلافاصله يك بررسي فني وب سايت را بدون مكالمه انجام دهند ، پول خود را با بررسي وب سايت به دست مي آورند ، اما به نتايج واقعي نمي رسند و بنابراين توصيه نمي شوند.

شما بايد يك آژانس پيدا كنيد كه براي درك كسب و كار شما وقت مي گذارد و نماي كلي از وضعيت خود را بدست مي آورد.

2. بررسي وب سايت با قيمت ثابت

بسياري از آژانس هاي سئو وب سايت ها را بررسي مي كنند ، بنابراين مي توانند قيمت اين سرويس را به دليل استاندارد بودن آن فوراً به شما بگويند. 

اگر قيمت متناسب با بودجه شما است ، مي توانيد فوراً شروع كنيد. اكثر آژانس ها مي توانند امتحان را ظرف يك هفته شروع كنند.

با اين حال ، قبل از آزمايش ، بپرسيد كه آژانس مي خواهد چه چيزي را بررسي كند تا مطمئن شود همه حوزه هاي اصلي مانند مسائل متعارف ، مسائل نمايه سازي ، محتواي تكراري و ساير خطاهاي كنسول جستجوي Google را پوشش مي دهد.

اگر اين ليست براي شما خيلي كوتاه به نظر مي رسد ، بايد از آژانس هاي ديگر پيشنهاد بگيريد.

3. تكميل آزمون سئو

در صورت موافقت با شرايط ، بررسي وب سايت انجام مي شود.

بسته به اندازه وب سايت شما ، معمولاً چند هفته طول مي كشد.

شما بايد به آژانس اجازه دسترسي به Google Analytics ، Search Console ، WordPress و سرور خود را بدهيد.

شما و تيم شما تا پايان امتحان نمي توانيد كارهاي زيادي انجام دهيد ، اما اگر سوالي داريد بايد در اختيار آژانس باشيد.

4. پيشنهاد پروژه

اكثر مميزي هاي فني SEO شامل مشكلات وب سايت است ، اما راه حلي براي رفع اين مشكلات نيست.

اين عمدتا به اين دليل است كه اكثر مشكلات بسيار پيچيده هستند.

به عنوان مثال ، اگر محتواي شما خيلي آهسته بارگيري شود ، ممكن است به چند دليل باشد ، كه برخي از آنها نياز به كار زيادي دارند. در اين مورد ، چندين بخش يا حتي ساير سازمانها اغلب بايد در حل مشكل مشاركت داشته باشند ، به همين دليل است كه پس از بررسي يك پيشنهاد پروژه تهيه مي شود كه تمام زمينه هاي مهم براي حل مشكلات شما را پوشش مي دهد.

اطمينان حاصل كنيد كه آژانس از محدوديت هاي خود آگاه است. اگر مشكلي را كشف كرد كه خارج از حوزه تخصص اوست ، بايد يك شريك يا متخصص را پيشنهاد كند كه مي تواند از آن مراقبت كند. طراحي مجدد يك وب سايت يا بازاريابي محتوا معمولاً نياز به آموزش خاص و تجربه عملي دارد.

بعيد است يك آژانس كه ادعا مي كند مي تواند هر مشكل SEO را حل كند صادق باشد و بايد با احتياط با او برخورد شود. در اين مورد ، بايد منابع آنها را با دقت بررسي كنيد.

آيا بايد سئو فني را جدي بگيرم؟

آره!

SEO فني اساس وب سايت شما را تشكيل مي دهد. بدون آن پايه ، با محتوا و بازاريابي نتيجه اي نخواهيد گرفت.

با اين حال ، دير يا زود ، چيزي حتي با مراقبت خوب خراب مي شود ، به ويژه در وب سايت هاي بزرگ با چند صد يا حتي هزاران صفحه.

موتورهاي جستجو سپس به محدوديت خود مي رسند و ديگر نمي توانند وب سايت شما را خزيده و اين امر باعث ايجاد مشكل در نمايه سازي صفحات شما شده و باعث كندي وب سايت شما مي شود.

به همين دليل ، هر وب سايت بايد در بازه زماني كاملاً بازنگري و تجديد شود.

آيا تا به حال يك مميزي سئو دقيق انجام داده ايد؟ اگر نه ، اكنون زمان آن است.

 

 

نحوه عملكرد موتور جستجوي گوگل

 

موتور جستجو چيه؟

قبل از صحبت كردن در مورد اين كه موتور جستجو چطور كار ميكنه بهتره بدونين كه اصلاً يه موتور جستجو يا Search Engine چيه!

يه موتور جستجو از دو تا قسمت اصلي تشكيل شده: يه پايگاه داده از اطلاعات و الگوريتم هايي كه رتبه يه كوئري جستجو شده رو محاسبه مي‌كنن و مشخص مي‌كنن كه چه نتيجه‌اي براي چه كوئري مناسبه!

در مورد موتورهاي جستجوي وب مثل گوگل، پايگاه داده از ميلياردها صفحه وب تشكيل شده و الگوريتم ها صدها عامل رو براي ارائه مناسب‌ترين نتايج بررسي مي‌كنن.

موتور جستجو چطور كار ميكنه ؟

موتورهاي جستجو با گرفتن ليستي از URL هاي شناخته شده كار مي‌كنن و سپس به يه Scheduler ميرن. اين Scheduler تصميم مي‌گيره كه چه موقع هر URL رو كراول كنه.

صفحات خزيده ميشن و سپس به تجزيه كننده (parser) ميرن كه در اون اطلاعات حياتي استخراج و فهرست بندي ميشه. پيوندهاي تجزيه شده به Scheduler مراجعه مي‌كنن كه اونجا Crawl و re-crawl كردن اونها رو اولويت بندي مي‌كنه.

حالا وقتي شما چيزي رو جستجو مي‌كنين، موتورهاي جستجو صفحات منطبق رو برمي‌گردونن و الگوريتم ها اونها رو از نظر ارتباطي رتبه بندي مي‌كنن پس نحوه كار موتور جستجو به زبان ساده و غيرفني به اين صورته!

 

 

شكل زير يه نمودار از Google است كه اين روند رو براتون به تصوير كشيده:

 

نگران الگوريتم هاي رتبه بندي نباشين چون اونها رو هم به زودي پوشش خواهيم داد. اما اول بايد بيشتر در مورد مكانيزم‌هاي مورد استفاده براي ساخت و نگهداري ايندكس كردن وب صحبت كنيم تا بدونيم موتور جستجو چطور كار ميكنه. همچنين درباره عواملي كه براي دونستن عملكرد موتورهاي جستجو بهشون نياز داريم و عبارتند از: برنامه ريزي (scheduling)، خزيدن (crawling)، تجزيه (parsing) و فهرست بندي (indexing)، بيشتر بدونيم.

در كل موتورهاي جستجو داراي سه تا عملكرد اصلي هستن:

  • كراول كردن: اينترنت رو به منظور پيدا كردن محتوا جستجو ميكنه، كد/محتواي هر URLيي رو كه پيدا ميكنه جستجو ميكنه.
  • ايندكس كردن: محتوايي كه در هنگام خزيدن، پيدا كرده رو ذخيره و سازماندهي ميكنه و وقتي كه يه صفحه ايندكس شد، مي‌تونه براي پاسخ به كوئري‌هاي مرتبط نمايش داده بشه.
  • رتبه بندي كردن: بخش‌هايي از محتوا رو طوري ارائه ميده كه مرتبط‌ترين پاسخ به كوئري جستجوگر تحويل داده بشه، يعني كه نتايج به ترتيب مرتبط‌ترين و كم ربط‌ترين رتبه بندي ميشن.

عملكرد موتوهاي جستجو در ايندكس اطلاعات

نحوه كار موتورهاي جستجو به اين ترتيب است كه ربات ها يا خرنده هاي آن از ميان چندين هزار صفحه موجود كه مانند ايستگاه هاي مختلف يك قطار شهري هستند بخزند و اطلاعات مرتبط را بازيابي كنند. در اين مسير از اطلاعات مختلفي مثل، آدرس صفحه، عبارات بكار رفته در متن، شرح عكس ها و تصاوير، تعداد بازديد هاي صفحه و ميزان توقف كاربران در صفحات استفاده مي كنند. صفحاتي كه محبوب تر باشند بيشتر از سايرين و در جايگاه بهتري نمايش داده خواهند شد. بنابر اين بين فعالان دنياي مجازي براي دستيابي به جايگاه بهتر در صفحات موتورهاي جستجو رقابت وجود دارد.

يافته هاي موتورهاي جتسجو در پايگاه هاي اطلاعات بسيار گسترده اي كه در سراسر جهان وجود دارد ذخيره مي شوند تا به سرعت در دسترس كاربر قرار بگيرند.

 

نحوه عملكرد موتورهاي جستجو در يافتن پاسخ هاي مناسب

نحوه عملكرد موتورهاي جستجو به شكلي است كه همواره پاسخ هاي كاملا مرتبط با سوال شما را مي يابند و حتي اگر در خصوص مكاني سوال كرده باشيد نزديك ترين آن به محل اقامت كنوني تان را در اختيار شما مي گذارد. اين امر نيازمند يك عملكرد پيچيده فني است.

براي اين كار بايد دو مرحله انجام پذيرد ابتدا يافتن پاسخ هاي مرتبط به سوال شما در پايگاه داده ها و دوم رتبه بندي آن ها براساس مفيد بودن اطلاعات.

امروزه صدها فاكتور در عملكرد ربات هاي موتورهاي جستجو موثر اند كه حرفه متخصصان سئو يافتن اين فاكتورها و ساماندهي صفحات وب براساس آن چيزي است كه موتورهاي جستجو مي پسندند.

 

نحوه عملكرد موتورهاي جستجو در بازيابي و رتبه بندي

الگورتيم هاي ربات هاي جستجوگر در خصوص نحوه عملكرد موتورهاي جستجو معمولا به شكل يك راز در بين دارندگان موتورهاي جستجو حفظ شده و تلاش مي كنند رازهاي صنعت را براي همگان آشكار نكنند.

اما متخصصان سئو با بررسي نتايج جستجو و داده هاي آماري سعي مي كنند تا حد امكان اين رازها را آشكار كرده و از آن جهت بهينه سازي صفحات وب بهره ببرند. برخي از اين موارد عبارت است از:

  • الگورتيم هاي موتورهاي جستجوي برتر جهان در حال حاضر قادر به تشخيص صفحات كپي و غير مرتبط هستند و به سايت هايي كه از اين روش ها استفاده كنند رتبه منفي داده و رتبه آن ها را به شكل محسوسي افزايش مي دهند تا در موتورهاي جستجو بازيابي و ايندكس نشوند. اين امتيازات منفي اثرات مخربي بر روي سايت ها خواهد داشت.
  • كلمات كليدي نقش اساسي در بازيابي اطلاعات و رتبه بندي صفحات وب دارند. در گذشته بيشتر لينك هاي ورودي به يك صفحه به اعتبار بخشي صفحات كمك مي كرد اما الگريتم هاي جديد براي پيشگيري از ايجاد هرزنامه ها از پارامترهاي معتبر تري مثل كلمات كليدي و… بهره مي برند.
  • عنوان صفحات يكي از مواردي است كه توسط موتور هاي جستجو كنترل مي شود . بنابراين همواره تاكيد مي شود كه عنوان سئو بايد با موضوع صفحات بيشترين ارتباط را داشته باشد.
  • پيشرفت الگوريتم هاي موتورهاي جستجو در سال هاي اخير محتواي اثر بخش و باكيفيت را در صدر اهميت قرار داده و توجه به محتوا را به اصلي ترين دغدغه متخصصان سئو تبديل كرده است.
 

برچسب: طراحي سايت، سئو، سئو فني، گوگل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۱:۵۰ توسط:زهرا خالدي موضوع: